Tunel Curtea de Arges Autostrada A1 Evaluari bunuri mobile

Tunel Curtea de Arges Autostrada A1 Evaluari bunuri mobile

Informații Actualizate despre constructia primului tunel de autostrada din Romania

Tunelul de pe secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești: Un proiect de infrastructură de anvergură

Unul dintre cele mai lungi tuneluri de pe autostrada Sibiu-Pitești se construiește pe secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni. Acest tunel are o semnificație deosebită, fiind primul tunel de autostradă săpat în stâncă din România.

Am avut placerea de evalua stadiul constructiei impreuna cu ingineri ai constructorilor specializati in tunele. La constructia acestora sunt necesare bunuri mobile-echipamente specializate cum ar fi: echipamente pentru pulverizat beton torcretat, buldozere si excavatoare de mare putere, instalatii de ventilatie tunel.

Proiectul are o serie de caracteristici importante:

  • Lungime semnificativă, contribuind la fluidizarea traficului.
  • Primul tunel de autostradă săpat în stâncă din țară, reprezentând o realizare importantă pentru infrastructura românească.
  • Utilizarea tehnologiilor moderne de construcție, asigurând siguranța și durabilitatea tunelului.

Construcția tunelului este un pas important spre finalizarea autostrăzii Sibiu-Pitești:

  • Va reduce semnificativ timpul de călătorie între cele două orașe.
  • Va îmbunătăți siguranța rutieră și va facilita transportul de mărfuri.
  • Va contribui la dezvoltarea economică a regiunii.

Finalizarea autostrăzii Sibiu-Pitești va avea un impact major asupra infrastructurii rutiere din România:

  • Va completa Coridorul IV Pan-European, asigurând o legătură importantă între vestul și estul țării.
  • Va facilita circulația rutieră la nivel național și internațional.
  • Va contribui la creșterea competitivității economiei românești.

 

Construcția tunelului de pe secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni este un exemplu al proiectelor de infrastructură de anvergură care se realizează în România. Acest proiect va avea un impact pozitiv semnificativ asupra vieții oamenilor și va contribui la progresul economic al țării.

Video

https://youtu.be/8gMmmXxWNkM 

Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, construită de compania PORR, va avea o lungime de 9,8 km și este programată să fie finalizată în 2027. Acest tronson va include:

  • 12 poduri, pasaje și viaducte: Facilitând traversarea râurilor, drumurilor locale și a altor obstacole.
  • Un tunel de 1.350 de metri: Primul tunel construit în stâncă pe o autostradă din România.

Deși nu este primul tunel de autostradă din țară, Tunelul Săcel (340 metri) fiind inaugurat în 2013, Tunelul Momaia de pe secțiunea 4 are o importanță deosebită datorită complexității sale.

Contractul pentru construcția secțiunii 4 a fost semnat în noiembrie 2021 pentru o valoare de aproximativ 1,7 miliarde de lei. Lucrările propriu-zise au demarat în 2023, după finalizarea etapei de proiectare.

Finalizarea secțiunii 4 va contribui semnificativ la:

  • Reducerea timpului de călătorie între Sibiu și Pitești.
  • Îmbunătățirea siguranței rutiere.
  • Facilitarea transportului de mărfuri.
  • Dezvoltarea economică a regiunii.

Autostrada Sibiu – Pitești este un proiect de infrastructură de anvergură care va completa Coridorul IV Pan-European și va facilita circulația rutieră la nivel național și internațional.

Informații suplimentare:

  • Lungime totală a secțiunii 4: 9,8 km
  • Valoarea contractului: 1,7 miliarde de lei
  • Data estimată a finalizării: 2027
  • Tipul de tunel: Tunel în stâncă
  • Lungime tunel: 1.350 metri